Weet wat je schrijft
28. april 2024
Onze winst is iets toegenomen. Onze winst is nauwelijks toegenomen. Dit product is 95% vetvrij. Dit product bevat 5% vet. De meeste klanten zijn tevreden over onze service. Slechts een paar klanten zijn ontevreden over onze service. Het bedrijf heeft een hoge klanttevredenheidsscore. Het bedrijf heeft een lage klachtenratio. Dit product heeft een lange levensduur. Dit product zal niet snel kapotgaan. Deze software laadt snel. Deze software heeft minimale vertraging bij het laden. Dezelfde...

Waarom AI de copywriter niet vervangt
25. april 2024
Je denkt zeker dat deze foto AI is hè? Want ja met AI weet je gewoon niet meer wat echt is en wat niet. Realiteit is verleden tijd en we zitten allemaal in een soort Twilight Zone waar je bij elke vorm van content vraagtekens kunt zetten; is het wel echt? Realiteit is verleden tijd Je wilt als mens toch het gevoel hebben dat je contact hebt met een mens als je iets leest. Als je bij alles gaat denken dat het robottaal is gaat de verbinding absoluut verloren. Ik zag laatst een post voorbijkomen...

Feitelijk juiste tekst is fout
13. maart 2024
Ik zag laatst een tekst op een website die feitelijk helemaal correct was, ook de boodschap duidelijk overbracht en die me totaal niet raakte. Wat ontbrak er? Emotie en beleving. Kopen is emotie dus je wilt écht geraakt worden door tekst. Een opsomming van feiten gaat je daarbij niet helpen. Kopen is emotie Je merkte dat de schrijver niet thuis was in het onderwerp en emotieloos bepaalde kreten op een zichtbare plek had gezet. De tekst was onpersoonlijk, voelde gezocht en erg bedacht. Dat voel...

Het is officieel: 'U' is voorbij
08. februari 2024
Ik val maar even met de deur in huis met deze miniblog. Je kunt maar beter to the point zijn tenslotte. Komt die: 'U' in teksten gebruiken is voorbij. We leven volledig in het JE-tijdperk. Je hoeft er niet meer over na te denken. In tekst gebruik je JE. U creëert afstand Nee, je bent niet netter, officiëler of van een hoger niveau als je U gebruikt. Je bent verder weg van de klant die je wilt bereiken. Je creëert afstand en dat wil je juist níet bij potentiële klanten. Je wilt je klanten...

Het gevaar van het woordje 'tje'
15. januari 2024
Nederlands is een van de weinige talen waarin verkleinwoorden worden gebruikt. Met stip op 1 staat het woordje (daar is die al) ‘tje’. We gebruiken ‘tje’ constant, bij alles. Om iets zachter en kleiner te maken: diertje, poesje, beestje, knuffeltje, kopje, popje, kuikentje. Alles schattig en lief? ‘Tje’ maakt alles snel schattig en lief. Niets mis mee zou je denken, maar er zit ook een psychologische werking achter. Alles wat slecht voor ons kan zijn verkleinen we graag: pilletje,...

Een stijlbreuk: wat is het en waarom je het niet wil
03. januari 2024
Weet je wat je serieus klanten kost? Een stijlbreuk in de tekst op je website, also known as ‘een knip en plak website’. Een stijlbreuk is een letterlijke breuk in de consistentie van de tekst op je website. Het verstoort de harmonie en de flow waar de lezer inzat en je raadt het al, het zorgt ervoor dat de lezer wegklikt. Of het nu gaat om kleuren, lettertypes of lay-out, een gebrek aan consistentie is schadelijk voor de gebruikerservaring en het imago van je merk. Zeker als het gaat om...

Copywriter of tekstschrijver?
20. december 2023
Wat is eigenlijk het verschil tussen een tekstschrijver en een copywriter? Er zijn mensen die bij het woord ‘copywriter’ glazig gaan kijken. Als je dan ‘en tekstschrijver’ er achteraan zegt, begrijpen ze het ineens wel. Maar het is niet hetzelfde. Ze schrijven beide teksten. Maar een tekstschrijver schrijft teksten die over het algemeen informatief zijn en een copywriter schrijft teksten met als doel te verkopen. Dat is het grote verschil. Een copywriter is commercieel en verkoopt met...

De Brandstory: waarom het zo belangrijk is
02. november 2023
Het woord Brandstory kom je overal tegen, maar wat betekent het nu concreet? Een Brandstory is het verhaal achter jouw bedrijf waarmee je je onderscheidt, een blijvende indruk achterlaat, herkenbaarheid creëert, klanten aantrekt én last but not least een sterke band opbouwt. Ik vertel je graag waarom een Brandstory een must is voor elke ondernemer, of je nou groot of klein bent. Wat is een Brandstory? Een Brandstory vertelt wie jij bent, wat je doet, waarom je dat doet, waar je voor staat en...

De macht van het woord kracht
03. oktober 2023
Er zijn woorden die je tekst meteen meer kracht geven. Kracht is zo'n woord. Er is niets krachtiger dan het woord kracht. Je komt het vaker tegen dan je denkt, in reclames en boektitels bijvoorbeeld. En ondanks dat het veel gebruikt wordt, verliest het zijn kracht niet. Dát is dus de kracht van het woord kracht. Het komt binnen, blijft hangen en heeft een enorme overtuigingskracht (daar is ie weer). Het woord kracht is daarom onmisbaar in teksten die moeten overtuigen. Het woord kracht brengt...

Copywriter & Word Stylist?
23. augustus 2023
Ik ben een copywriter in hart en nieren. Schrijven is mijn core business, klanten winnen met woorden mijn expertise. Het is fun en er is nog nooit een opdracht geweest die ik niet leuk vond. Nou ja, ik heb wel eens een opdracht afgewezen omdat het onderwerp me niet lag. En ik niet dezelfde overtuiging had als de opdrachtgever. Het onderwerp was laagspanningstechniek en van alleen het woord al werd ik niet blij. Geen geur, geen kleur en ik kon me er helemaal niets bij voorstellen. Ik vond het...

Meer weergeven

 

 

 

 

💻 Irene Tromp

📩 Irene@copywritecat.nl

📍 Breda

Ⓑ KvK 70969086

Ⓒ Alle rechten voorbehouden / All rights reserved

 

Copywriter Breda. Tekstschrijver Breda. Copywriter Ginneken. Copywriter Utrecht. Copywriter Den Haag. Tekstschrijver websites. Copywriter websites. Webteksten laten schrijven. Blogs laten schrijven. Nieuwsbrieven laten schrijven. Teksten laten redigeren. Copywriter inhuren. Teksten laten schrijven. Webteksten laten schrijven. Copywriter zoeken. Copywriter inhuren. Brandstory laten schrijven. Brandstory. Beautybranche copywriter. Beauty copywriter. Copywriter schoonheidssalon. Cosmetica copywriter. Beauty tekstschrijver.