DE COPYWRITECAT PODCAST IS HERE!
09. mei 2022
Ik wil mezelf niet helemaal gek maken door op alle socials aanwezig te moeten zijn en ik ben ook niet het type die goed is en het geduld heeft voor video's en reels maken. Maar het was wel een logische stap om een podcast te beginnen! Ik heb al vaker voor bedrijven teksten ingesproken, voor bijvoorbeeld telefooncentrales en daarnaast heb ik ook voice overs gedaan. Ik had het eerst nog als dienst aanwezig op deze site maar ik wilde toch liever alleen schrijven dus heb ik het weggehaald. Ik heb...

WAAROM HULPWERKWOORDEN NIET HELPEN
07. april 2022
Bij alle teksten die ik redigeer kom ik ze overmatig tegen en het is het eerste wat ik schrap, hulpwerkwoorden. Zonder er een grammaticaal verhaal van te maken hoef je alleen maar te weten dat hulpwerkwoorden je tekst verzwakken, zinnen onnodig lang maken en twijfel zaaien. Dat is niet wat je wilt als je klanten wilt overtuigen met tekst. De kracht van sterke tekst zit hem in het kort, krachtig en overtuigend schrijven. Tekst moet staan als een huis, binnenkomen als een feit en geen enkele vorm...

WE OF WIJ? JE OF JIJ?
08. maart 2022
Er zijn van die woorden waar geen vaste regels voor zijn maar waar een klein verschil een groot verschil maakt. JE of JIJ is zo'n voorbeeld net als WE of WIJ. Wanneer gebruik je welke en waarom? Er is geen goed of fout in deze. Het geeft een verschil in beleving. Wel een belangrijke! In tekst draait alles om beleving en je keuze bepaalt hoe het bij de lezer binnenkomt. Wij en Jij gebruik je als je er echt de nadruk op wilt leggen. Het komt harder binnen bij de lezer. Je ziet het hieronder. We...

HOW TO BLOG LIKE A PRO
07. februari 2022
Ik had nog maar net de training Business Branding Hacks gelanceerd of ik kreeg de vraag van een klant of ik ook een aparte blogtraining kon maken. Nu is een volledige blogtraining onderdeel van Business Branding Hacks maar dit was prima los te koppelen. Dus als aparte training is nu los te volgen: How To Blog Like a Pro! DE VOORDELEN VAN ZAKELIJK BLOGGEN Zakelijk bloggen wordt steeds belangrijker en het aantal ondernemers dat structureel een sterke blog wil neerzetten groeit. Maar niet iedereen...

BUSINESS BRANDING HACKS!
26. januari 2022
Voordat ik copywriter werd heb ik jarenlang als Sales Manager gewerkt. Sales, marketing en branding zit echt in mijn bloed. Ik merkte steeds vaker dat ik naast copywriting ondernemers graag hielp met hun bedrijf sterk in de markt te zetten. Het is iets wat vanzelf komt. COPYWRITING EN MEER BIJ COPYWRITECAT Dan zat ik ’s avonds met een klant te appen hoe ze hun product het beste konden verkopen. Hoe ze hun prijzen konden bepalen, wat voor soort foto’s ze moesten gebruiken. Alle aspecten van...

DE KRACHT VAN HET WOORD KRACHT
27. december 2021
Er zijn woorden die je tekst meteen meer kracht geven. Kracht is zo'n woord. Er is niets krachtiger dan het woord kracht. Je komt het vaker tegen dan je denkt, in reclames en boektitels bijvoorbeeld. En ondanks dat het veel gebruikt wordt, verliest het zijn kracht niet. Dát is dus de kracht van het woord kracht. Het komt binnen, blijft hangen en heeft een enorme overtuigingskracht (daar is ie weer). Het woord kracht is daarom onmisbaar in teksten die moeten overtuigen. HET WOORD KRACHT BRENGT...

IK OF WIJ OP JE WEBSITE?
15. november 2021
Veel ZZP’ers zie ik ermee worstelen. Moet je nou ‘ik’ of ‘wij’ gebruiken op je website? WIJ MAAKT NIET PER DEFINITIE GROTER Het klopt dat als je ‘wij’ gebruikt je groter lijkt als bedrijf. En veel ZZP’ers werken ook weer samen met andere ZZP’ers dus ben je snel geneigd voor ‘wij’ te kiezen. Er zit hier alleen wel een grote maar aan. Als vervolgens de ‘wij’ mensen op je site volledig onzichtbaar zijn, is het voor klanten niet duidelijk met wie ze zakendoen en kun je met...

DE KRACHT VAN HERHALING
27. oktober 2021
Om het maximale uit je tekst te halen kun je het natuurlijk heel goed hergebruiken. Zeker als je het moeilijk vindt zelf teksten te bedenken. Als je een tijd geleden tien ijzersterke posts of blogs hebt geplaatst kun je die na een tijd natuurlijk opnieuw plaatsen. Er is niemand die nog weet wat jij zes maanden of een jaar geleden hebt geplaatst. Daarbij werkt herhaling goed, het is een bekende marketingstrategie. HERHAAL EN OVERTUIG JE KLANT Sterker nog, het herhalen van je boodschap is...

DÉ TIEN BELANGRIJKSTE TIPS VOOR STERKTE TEKST
06. september 2021
Niemand wil lange lappen tekst lezen. Dat weet ik als geen ander. Ik begrijp het dan ook als je geen zin hebt om lange lappen tekst door te spitten op zoek naar tips en tricks om een goed stuk tekst neer te zetten. Daarom heb ik in het kort de belangrijkste tien tips voor je op een rijtje gezet. Aan de hand van deze tien tips kun je in feite elke tekst krachtig en overtuigend maken. 🐆 Kies voor U of JE. Gebruik het niet door elkaar 🐆 Gebruik geen twijfelwoorden (misschien, eventueel,...

VIJFTIG ZINNEN IN ÉÉN ZIN SAMENGEVAT
19. juli 2021
Ik zat ooit bij een vergadering en daar zei mijn baas (op papier mijn baas niet qua geest) iets van het volgende maar dan waziger want dit zijn mijn woorden en het duurde heel lang: ‘Ons mission statement is dat we onze kernwaarden tot uitvoering brengen in een agile werkwijze en dat we ons richten op klantbeleving met een hands on mentaliteit en de daaruit voortkomende digitaal gecommuniceerde klantervaring sterk zullen monitoren, gezien in deze huidige tijd reviews toonaangevend en bepalend...

Meer weergeven