Even over het woordje 'maar'
02. januari 2023
Er zijn woorden die de meeste mensen gedachteloos gebruiken. Toch hebben deze gangbare woorden meer invloed op de lezer dan je misschien denkt. Het is dan ook goed om je bewust te zijn van de invloed van deze woorden, dan kun je ze in je voordeel gebruiken. Een voorbeeld van zo'n woord is 'maar'. Eigenlijk is dat een heel vervelend woordje, tenzij je het goed gebruikt. 'Maar' doet afbreuk aan alles wat je ervoor zegt Het woordje ‘maar’ doet namelijk afbreuk aan alles wat je ervoor hebt...

Hoe maak je je aanbieding onweerstaanbaar?
22. november 2022
De feestdagen komen eraan! Dat is dé tijd om mooie aanbiedingen te maken. Met name in de beautybranche is het voor de feestdagen enorm druk en worden er leuke pakketten samengesteld. Maar hoe maak je jouw aanbieding onweerstaanbaar? Je wilt natuurlijk dat ze vol enthousiasme je salon uitvliegen. Mensen willen niets mislopen, creëer daarom schaarste Daar is een bekende psychologische truc voor. Mensen willen namelijk nooit iets mislopen. Door iets beperkt beschikbaar te maken wordt het in de...

Hoe je van websitebezoekers klanten maakt
17. oktober 2022
Potentiële klanten die je website bezoeken zijn ongeduldig en willen direct antwoorden. Klanten scannen teksten op wat ze zoeken. De aandacht kun je trekken met pakkende kopjes. Maar hoe hou je de aandacht vast en zorg je dat klanten verder lezen en je dienst/product afnemen? Door de antwoorden te geven op onderstaande zes vragen. Op deze vragen geeft elke goede website direct antwoord. 1: Wat is hier te vinden? Benoem direct je dienst of product, al in de eerste alinea. Zo weten klanten...

Waarom je nieuwsbrief niet gelezen wordt
09. september 2022
Je besteedt elke keer veel tijd aan het maken van een nieuwsbrief. Met bloed, zweet en tranen probeer je elke keer weer leuke content te maken en er prachtige aanbiedingen in te verwerken. Maar hij loopt niet. Wordt slecht gelezen, ongeopend weggegooid of niemand hapt op je aanbieding. Hoe kan dat nou? Nieuwsbrief checklist Aan de hand van onderstaande checklist kun je kijken wat er aan je nieuwsbrief ontbreekt. Het belangrijkste: heeft die een pakkend onderwerp waardoor je hem als klant meteen...

Wie zijn mijn klanten?
12. augustus 2022
Het leuke van mijn vak is dat ik elke keer als een acteur in de huid van iemand anders mag kruipen. Omdat ik voor elke branche schrijf leer ik steeds meer over verschillende vakgebieden. Van astroloog tot psycholoog Wist je dat ik bijvoorbeeld veel schrijf voor business coaches, schoonheidssalons, maar ook blog over bijv. keramische tegels? Ik dacht dat tegels heel saai waren om over te schrijven, maar niets is minder waar. Het is heel leuk om over de nieuwste trends te bloggen die rechtstreeks...

Even over SEO
07. juli 2022
Je hoort me niet vaak over SEO en daar heb ik een reden voor. Ik schrijf voor de klant, niet voor Google. En als ik de juiste content schrijf voor jouw klant, word je gevonden in Google. Je wordt doodgegooid met SEO-‘experts’ en ze spreken elkaar vaak tegen. Ik beschouw iemand pas als SEO-expert als ze in de inner circle van Google zitten, en dat zijn er niet veel. Google screent websites op wel 200 punten die van invloed zijn op jouw vindbaarheid en dat zijn veel waar tekst geen invloed op...

Waarom het woord 'Nieuwsbrief' niet meer kan
09. juni 2022
Even over het woord: ‘nieuwsbrief.’ We gebruiken het al heel lang, te lang naar mijn mening en het woord triggert allang niet meer. Het is een ouderwets, achterhaald woord dat geen enkele nieuwsgierigheid opwekt. Eerder irritatie. Wéér een nieuwsbrief. We krijgen de hele dag nieuws en brieven zijn ouderwets Nieuws krijgen we de hele dag al en brieven zijn ouderwets. Vat het samen en je krijgt ouderwets nieuws en dat is ook het gevoel wat het woord nieuwsbrief oproept. Een brief roept ook...

Ultieme jeukwoorden
01. juni 2022
Jeukwoorden: iedereen kent ze wel, die woorden waar je van gaat gillen. Het bekende kantoorjargon kan ik nog wel verdragen en ik heb een wisselende top tien aan jeukwoorden, maar als copywriter en als mens is er één woord dat ik écht niet meer kan horen. De complete overkill van duurzaam Met stip op 1: duurzaam. Het moet nou toch echt een keer afgelopen zijn. Het massale gebruik van dit woord maakt dat het helemaal geen betekenis meer heeft. Het is complete overkill. Duurzaam is het grootste...

Copywritecat Podcast
09. mei 2022
Ik wil mezelf niet helemaal gek maken door op alle socials aanwezig te moeten zijn en ik ben ook niet het type die goed is en het geduld heeft voor video's en reels maken. Maar het was wel een logische stap om een Podcast te beginnen. Ik heb al vaker voor bedrijven teksten ingesproken, voor bijvoorbeeld telefooncentrales en daarnaast heb ik ook voice overs gedaan. Ik had het eerst nog als dienst aanwezig op deze site maar ik wilde toch liever alleen schrijven. Ik heb zelfs nog een professionele...

Waarom hulpwerkwoorden juist niet helpen
07. april 2022
Bij alle teksten die ik redigeer kom ik ze overmatig tegen en het is het eerste wat ik schrap: hulpwerkwoorden. Zonder er een grammaticaal verhaal van te maken hoef je alleen maar te weten dat hulpwerkwoorden je tekst verzwakken, zinnen onnodig lang maken en twijfel zaaien. Dat is niet wat je wilt als je klanten wilt overtuigen met tekst. De kracht van sterke tekst zit hem in het kort, krachtig en overtuigend schrijven. Tekst moet staan als een huis, binnenkomen als een feit en geen enkele vorm...

Meer weergeven