Woorden die je direct kunt schrappen
03. mei 2023
Schrijven is schrappen. Sterke tekst is altijd kort en krachtig. Daarom is het goed elke tekst voor publicatie grondig na te lezen en te checken welke woorden geschrapt kunnen worden en welke je kunt vervangen. Je zult zien dat je tekst door het inkorten meteen krachtiger wordt. Maar welke woorden moet je nu schrappen en welke vervangen? Je leest het hieronder. Vervang deze woorden door 'ook' Er zijn veel lange woorden die je makkelijk kunt vervangen door een kort woord. Kort is altijd beter....

Bloggen voor je bedrijf? Elf tips voor onderwerpen
12. april 2023
Dat bloggen belangrijk is voor je bedrijf weten de meeste ondernemers wel. Maar vaak wordt er toch uren naar een knipperende cursor gestaard omdat ze niet weten waarover ze moeten bloggen. En als je er krampachtig over na gaat denken lukt het al helemaal niet. Worstel jij ermee? Dan vind je hieronder elf tips die je op weg helpen. 🐅 Licht producten of diensten uit en beschrijf waarom ze zo’n musthave zijn. 🐅 Beschrijf een werkdag uit jouw leven en neem de klant mee achter de schermen....

Waarom ik niet bang ben voor Chat GPT
20. maart 2023
Je kunt er niet meer omheen: Chat GPT, de chatbot die in no time op commando teksten uitspuugt. Absoluut een geweldige uitvinding maar betekent het nu dat ik als copywriter straks werkloos op de bank zit en volledig ben vervangen door Chat GPT? Nee, en hieronder lees je waarom ik daar niet bang voor ben. De opdracht formuleren Vaak weet een klant zelf niet exact wat ze willen en nodig hebben qua content. Door de juiste vragen te stellen kun je de klant daarbij helpen. Chat GPT stelt geen vragen...

Woorden die klanten wegjagen
07. maart 2023
Je wilt met je website klanten trekken en het liefst dat ze meteen contact opnemen omdat ze razend enthousiast zijn geworden over jouw dienst of product. Als dat niet lukt en ze maar tien seconden op jouw site blijven weet je dat het niet goed zit. Waarom klikt een potentiële klant jouw website weg en boekt die wel een afspraak bij je concurrent? Als je dat weet, kun je het ook voorkomen. Het antwoord vind je hieronder. 🐆 Je zaait twijfel met woorden zoals: misschien, wellicht, eventueel,...

Ervaar het zelf! Schrijven met beleving
13. februari 2023
Ik schrijf niet om te informeren, ik schrijf om te overtuigen! Mensen die op zoek zijn naar een product of dienst willen niet alleen geïnformeerd worden. Met puur informatie geven, hoe correct ook, worden ze geen klant. Mensen willen een product ervaren, een goed gevoel krijgen, alles draait om de beleving. Kopen is pure emotie! Laat klanten ervaren, voelen en beleven in tekst De kunst is dan ook je lezer mee te nemen in de beleving van je product/dienst en ze zo klant te maken. Zie hieronder...

Even over het woordje 'maar'
02. januari 2023
Er zijn woorden die de meeste mensen gedachteloos gebruiken. Toch hebben deze gangbare woorden meer invloed op de lezer dan je misschien denkt. Het is dan ook goed om je bewust te zijn van de invloed van deze woorden, dan kun je ze in je voordeel gebruiken. Een voorbeeld van zo'n woord is 'maar'. Eigenlijk is dat een heel vervelend woordje, tenzij je het goed gebruikt. 'Maar' doet afbreuk aan alles wat je ervoor zegt Het woordje ‘maar’ doet namelijk afbreuk aan alles wat je ervoor hebt...

Hoe maak je je aanbieding onweerstaanbaar?
22. november 2022
De feestdagen komen eraan! Dat is dé tijd om mooie aanbiedingen te maken. Met name in de beautybranche is het voor de feestdagen enorm druk en worden er leuke pakketten samengesteld. Maar hoe maak je jouw aanbieding onweerstaanbaar? Je wilt natuurlijk dat ze vol enthousiasme je salon uitvliegen. Mensen willen niets mislopen, creëer daarom schaarste Daar is een bekende psychologische truc voor. Mensen willen namelijk nooit iets mislopen. Door iets beperkt beschikbaar te maken wordt het in de...

Hoe je van websitebezoekers klanten maakt
17. oktober 2022
Potentiële klanten die je website bezoeken zijn ongeduldig en willen direct antwoorden. Klanten scannen teksten op wat ze zoeken. De aandacht kun je trekken met pakkende kopjes. Maar hoe hou je de aandacht vast en zorg je dat klanten verder lezen en je dienst/product afnemen? Door de antwoorden te geven op onderstaande zes vragen. Op deze vragen geeft elke goede website direct antwoord. 1: Wat is hier te vinden? Benoem direct je dienst of product, al in de eerste alinea. Zo weten klanten...

Waarom je nieuwsbrief niet gelezen wordt
09. september 2022
Je besteedt elke keer veel tijd aan het maken van een nieuwsbrief. Met bloed, zweet en tranen probeer je elke keer weer leuke content te maken en er prachtige aanbiedingen in te verwerken. Maar hij loopt niet. Wordt slecht gelezen, ongeopend weggegooid of niemand hapt op je aanbieding. Hoe kan dat nou? Nieuwsbrief checklist Aan de hand van onderstaande checklist kun je kijken wat er aan je nieuwsbrief ontbreekt. Het belangrijkste: heeft die een pakkend onderwerp waardoor je hem als klant meteen...

Wie zijn mijn klanten?
12. augustus 2022
Het leuke van mijn vak is dat ik elke keer als een acteur in de huid van iemand anders mag kruipen. Omdat ik voor elke branche schrijf leer ik steeds meer over verschillende vakgebieden. Van astroloog tot psycholoog Wist je dat ik bijvoorbeeld veel schrijf voor business coaches, schoonheidssalons, maar ook blog over bijv. keramische tegels? Ik dacht dat tegels heel saai waren om over te schrijven, maar niets is minder waar. Het is heel leuk om over de nieuwste trends te bloggen die rechtstreeks...

Meer weergeven