WAAROM JE NIEUWSBRIEF NIET GELEZEN WORDT
09. september 2022
Je besteedt elke keer veel tijd aan het maken van een nieuwsbrief. Met bloed, zweet en tranen probeer je elke keer weer leuke content te maken en er prachtige aanbiedingen in te verwerken. Maar hij loopt niet. Wordt slecht gelezen, ongeopend weggegooid of niemand hapt op je aanbieding. Hoe kan dat nou? DE NIEUWSBRIEF & AANBIEDINGEN CHECKLIST Aan de hand van onderstaande checklist kun je kijken wat er aan je nieuwsbrief ontbreekt. Het belangrijkste: heeft die een pakkend onderwerp waardoor...

WIE ZIJN MIJN KLANTEN?
12. augustus 2022
Het leuke van mijn vak is dat ik elke keer als een acteur in de huid van iemand anders mag kruipen. Omdat ik voor elke branche schrijf leer ik steeds meer over verschillende vakgebieden. VAN ASTROLOOG TOT PSYCHOLOOG Wist je dat ik bijvoorbeeld veel schrijf voor business coaches, schoonheidssalons, maar ook blog over bijv. keramische tegels? Ik dacht dat tegels heel saai waren om over te schrijven, maar niets is minder waar. Het is heel leuk om over de nieuwste trends te bloggen die rechtstreeks...

EVEN OVER SEO
07. juli 2022
Je hoort me niet vaak over SEO en daar heb ik een reden voor. Ik schrijf voor de klant, niet voor Google. En als ik de juiste content schrijf voor jouw klant, word je gevonden in Google. Je wordt doodgegooid met SEO-‘experts’ en ze spreken elkaar vaak tegen. Ik beschouw iemand pas als SEO-expert als ze in de inner circle van Google zitten, en dat zijn er niet veel. Google screent websites op wel 200 punten die van invloed zijn op jouw vindbaarheid en dat zijn veel waar tekst geen invloed op...

DE NIEUWSBRIEF
09. juni 2022
Even over het woord: ‘nieuwsbrief.’ We gebruiken het al heel lang, te lang naar mijn mening en het woord triggert allang niet meer. Het is een ouderwets, achterhaald woord dat geen enkele nieuwsgierigheid opwekt. Eerder irritatie. Wéér een nieuwsbrief. WE KRIJGEN DE HELE DAG NIEUWS EN BRIEVEN ZIJN OUDERWETS Nieuws krijgen we de hele dag al en brieven zijn ouderwets. Vat het samen en je krijgt ouderwets nieuws en dat is ook het gevoel wat het woord nieuwsbrief oproept. Een brief roept ook...

01. juni 2022
Jeukwoorden. Iedereen kent ze wel, die woorden waar je van gaat gillen. Het bekende kantoorjargon kan ik nog wel verdragen en ik heb een wisselende top tien aan jeukwoorden, maar als copywriter en als mens is er één woord dat ik écht niet meer kan horen. DE COMPLETE OVERKILL VAN DUURZAAM Met stip op 1, al een hele tijd: duurzaam. Het moet nou toch echt een keer afgelopen zijn. De massahysterie en het massagebruik van dit woord maakt dat het helemaal geen betekenis meer heeft. Het is complete...

DE COPYWRITECAT PODCAST IS HERE!
09. mei 2022
Ik wil mezelf niet helemaal gek maken door op alle socials aanwezig te moeten zijn en ik ben ook niet het type die goed is en het geduld heeft voor video's en reels maken. Maar het was wel een logische stap om een podcast te beginnen! Ik heb al vaker voor bedrijven teksten ingesproken, voor bijvoorbeeld telefooncentrales en daarnaast heb ik ook voice overs gedaan. Ik had het eerst nog als dienst aanwezig op deze site maar ik wilde toch liever alleen schrijven dus heb ik het weggehaald. Ik heb...

WAAROM HULPWERKWOORDEN NIET HELPEN
07. april 2022
Bij alle teksten die ik redigeer kom ik ze overmatig tegen en het is het eerste wat ik schrap, hulpwerkwoorden. Zonder er een grammaticaal verhaal van te maken hoef je alleen maar te weten dat hulpwerkwoorden je tekst verzwakken, zinnen onnodig lang maken en twijfel zaaien. Dat is niet wat je wilt als je klanten wilt overtuigen met tekst. De kracht van sterke tekst zit hem in het kort, krachtig en overtuigend schrijven. Tekst moet staan als een huis, binnenkomen als een feit en geen enkele vorm...

WE OF WIJ? JE OF JIJ?
08. maart 2022
Er zijn van die woorden waar geen vaste regels voor zijn maar waar een klein verschil een groot verschil maakt. JE of JIJ is zo'n voorbeeld net als WE of WIJ. Wanneer gebruik je welke en waarom? Er is geen goed of fout in deze. Het geeft een verschil in beleving. Wel een belangrijke! In tekst draait alles om beleving en je keuze bepaalt hoe het bij de lezer binnenkomt. Wij en Jij gebruik je als je er echt de nadruk op wilt leggen. Het komt harder binnen bij de lezer. Je ziet het hieronder. We...

HOW TO BLOG LIKE A PRO
07. februari 2022
Ik had nog maar net de training Business Branding Hacks gelanceerd of ik kreeg de vraag van een klant of ik ook een aparte blogtraining kon maken. Nu is een volledige blogtraining onderdeel van Business Branding Hacks maar dit was prima los te koppelen. Dus als aparte training is nu los te volgen: How To Blog Like a Pro! DE VOORDELEN VAN ZAKELIJK BLOGGEN Zakelijk bloggen wordt steeds belangrijker en het aantal ondernemers dat structureel een sterke blog wil neerzetten groeit. Maar niet iedereen...

BUSINESS BRANDING HACKS!
26. januari 2022
Voordat ik copywriter werd heb ik jarenlang als Sales Manager gewerkt. Sales, marketing en branding zit echt in mijn bloed. Ik merkte steeds vaker dat ik naast copywriting ondernemers graag hielp met hun bedrijf sterk in de markt te zetten. Het is iets wat vanzelf komt. COPYWRITING EN MEER BIJ COPYWRITECAT Dan zat ik ’s avonds met een klant te appen hoe ze hun product het beste konden verkopen. Hoe ze hun prijzen konden bepalen, wat voor soort foto’s ze moesten gebruiken. Alle aspecten van...

Meer weergeven