27. december 2021
DE KRACHT VAN HET WOORD KRACHT
Er zijn woorden die je tekst meteen meer kracht geven. Kracht bijvoorbeeld :). Er is niets krachtiger dan het woord kracht. Je komt het vaker tegen dan je denkt, in reclames en boektitels bijvoorbeeld. En ondanks dat het veel gebruikt wordt, verliest het zijn kracht niet. Dát is dus de kracht van het woord kracht. Het komt binnen, blijft hangen en heeft een enorme overtuigingskracht (daar is ie weer). Het woord kracht is onmisbaar in teksten die moeten overtuigen. HET WOORD KRACHT BRENGT...
15. november 2021
IK OF WIJ OP JE WEBSITE?
Veel ZZP’ers zie ik ermee worstelen. Moet je nou ‘ik’ of ‘wij’ gebruiken op je website? WIJ MAAKT NIET PER DEFINITIE GROTER Het klopt dat als je ‘wij’ gebruikt je groter lijkt als bedrijf. En veel ZZP’ers werken ook weer samen met andere ZZP’ers dus ben je snel geneigd voor ‘wij’ te kiezen. Er zit hier alleen wel een grote maar aan. Als vervolgens de ‘wij’ mensen op je site volledig onzichtbaar zijn, is het voor klanten niet duidelijk met wie ze zakendoen en kun je met...
27. oktober 2021
DE KRACHT VAN HERHALING
Om het maximale uit je tekst te halen kun je het natuurlijk heel goed hergebruiken. Zeker als je het moeilijk vindt zelf teksten te bedenken. Als je een tijd geleden tien ijzersterke posts of blogs hebt geplaatst kun je die na een tijd natuurlijk opnieuw plaatsen. Er is niemand die nog weet wat jij zes maanden of een jaar geleden hebt geplaatst. Daarbij werkt herhaling goed, het is een bekende marketingstrategie. HERHAAL EN OVERTUIG JE KLANT Sterker nog, het herhalen van je boodschap is...
06. september 2021
DE TIEN BELANGRIJKSTE TIPS VOOR STERKTE TEKST
Ik begrijp het als je geen zin hebt om lange lappen tekst met tips en tricks door te spitten op zoek naar de meest belangrijke punten om een goed stuk tekst neer te zetten. Daarom heb ik in het kort de belangrijkste tien tips voor je op een rijtje gezet. 🐆 Kies voor U of JE. Gebruik het niet door elkaar 🐆 Gebruik geen twijfelwoorden (misschien, eventueel, mogelijk, eigenlijk) 🐆Gebruik alinea’s, niemand wil lange lappen tekst lezen 🐆 Maak pakkende kopjes die de klant triggert om...
19. juli 2021
MAAR DAN IN HET KORT
Ik zat ooit bij een vergadering en daar zei mijn baas (op papier mijn baas niet qua geest) iets van het volgende maar dan waziger want dit zijn mijn woorden en het duurde heel lang: ‘Ons mission statement is dat we onze kernwaarden tot uitvoering brengen in een agile werkwijze en dat we ons richten op klantbeleving met een hands on mentaliteit en de daaruit voortkomende digitaal gecommuniceerde klantervaring sterk zullen monitoren, gezien in deze huidige tijd reviews toonaangevend en bepalend...
30. juni 2021
WOORDEN DIE KLANTEN BEÏNVLOEDEN
Flowerpower in deze foto! Power is een heel sterk woord. Je hebt ook powerwoorden die klanten sterk beïnvloeden zoals: kracht, sterk, puur, succes, resultaat, duidelijk, kwaliteit, zeker, gegarandeerd, bewezen, scherp. Ze zijn onmisbaar in je marketing. Wil je een product verkopen? Creëer dan schaarste. Dit is een belangrijke salestechniek om mensen te beïnvloeden. Als je bijv. bij booking.com kijkt en er staat dat er nog maar één kamer beschikbaar is, ken je dat? Dat je haast krijgt om op...
15. juni 2021
WEBSITE TEKSTEN? BEGIN MET HET EIND!
Veel mensen vinden het schrijven van een tekst voor hun website lastig. Ze staren uren naar een knipperende cursor, maken de fout alle informatie mogelijk op hun website te plaatsen en beginnen met een inleiding. Potentiële klanten die een product of dienst zoeken, scannen tekst op wat ze willen zien en dat is het resultaat. Vergeet daarom de inleiding, begin met het eind! Overtuig je klant meteen in de eerste alinea. Hoe concreter, hoe beter. Probeer in je teksten alles wat afleidt van de...
25. mei 2021
VIJF ONMISBARE INGREDIËNTEN VOOR ZAKELIJKE BLOGS
Hoe schrijf je nu een sterke zakelijke blog? In ieder geval niet door hem heel zakelijk te maken hoe raar dat ook klinkt. In mijn eerdere blogs geef ik onderwerpen om over te bloggen. Maar als ik bijvoorbeeld zeg een dienst of product uitlichten bedoel ik niet langdradig uitleg geven. Niets zo erg als dat. Een lezer heeft een korte aandachtsboog. Je moet ze daarom direct boeien met je tekst. Een sterke blog zorgt ervoor dat: 🐅 Je een band met de lezer opbouwt 🐅 Je de lezer amuseert 🐅...
07. mei 2021
U OF JE OP JE WEBSITE?
U of JE op je website? Als je een keuze maakt is het in ieder geval belangrijk dat je die consequent doorvoert. Maar welke kies je? U wordt snel gezien als professioneel en formeel. Het is nooit verkeerd. Maar U heeft als valkuil dat het afstand creëert. Je voelt je als lezer minder aangesproken en op afstand gehouden. Daarom kiezen steeds meer bedrijven ervoor om te tutoyeren. JE geeft het gevoel dat je elkaar al beter kent. En dat is een stap dichter bij het daadwerkelijk klant worden. Dat...
12. april 2021
TIEN ONMISBARE WOORDEN VOOR SUCCES
Er zijn bepaalde woorden die je tekst direct krachtiger en overtuigender maken. Woorden die jou direct als expert op de kaart zetten. Als je teksten schrijft om klanten te werven, dan is het goed om de volgende tien woorden in je tekst te verwerken: 🐅 Professioneel 🐅 Gespecialiseerd 🐅 Succes 🐅 Resultaat 🐅 Gegarandeerd 🐅 Expertise 🐅 Service 🐅 Klanttevredenheid 🐅 Kwaliteit 🐅 Uniek Gebruik jij deze woorden al in je teksten? Klanten zoeken naar professionele...

Meer weergeven