Copywriter & Word Stylist?
23. augustus 2023
Ik ben een copywriter in hart en nieren. Schrijven is mijn core business, klanten winnen met woorden mijn expertise. Het is fun en er is nog nooit een opdracht geweest die ik niet leuk vond. Nou ja, ik heb wel eens een opdracht afgewezen omdat het onderwerp me niet lag. En ik niet dezelfde overtuiging had als de opdrachtgever. Het onderwerp was laagspanningstechniek en van alleen het woord al werd ik niet blij. Geen geur, geen kleur en ik kon me er helemaal niets bij voorstellen. Ik vond het...

Vakantietijd: check je website met een andere mindset
11. juli 2023
De vakantietijd is aangebroken. Voor ondernemers het moment om even alle rompslomp van je bedrijf achter je te laten en een duik in de zee te nemen. Het brengt je tot rust en je komt in een compleet andere mindset. En juist met die mindset is het leuk om je eigen website eens te bekijken, omdat je dan ineens dingen ziet, die je anders niet ziet. Lees je website eens door de ogen van een nieuwe bezoeker Als je straks op het strand ligt, of bij je huisje of hotel zit, het maakt niet uit waar,...

Hoe maak je een onweerstaanbare CTA-knop?
07. juni 2023
De CTA-knop oftewel de call-to-action knop, is vaak het kleinste onderdeel op je website, maar met de grootste impact op je klik- en conversieratio's. Deze knop moet dan ook niet onderschat worden. Je wilt tenslotte dat mensen erop klikken. Maar hoe maak je dé knop die klanten binnen moet brengen onweerstaanbaar? Hieronder vind je 7 tips. Wat is de call-to-action knop? De meeste ondernemers kennen de term call-to-action, het is een tekst en in dit geval een knop met tekst die mensen aanzet tot...

Copywriter of tekstschrijver?
05. juni 2023
Wat is eigenlijk het verschil tussen een tekstschrijver en een copywriter? Er zijn mensen die bij het woord ‘copywriter’ glazig gaan kijken. Als je dan ‘en tekstschrijver’ er achteraan zegt, begrijpen ze het ineens wel. Maar het is niet hetzelfde. Ze schrijven beide teksten. Maar een tekstschrijver schrijft teksten die over het algemeen informatief zijn en een copywriter schrijft teksten met als doel te verkopen. Dat is het grote verschil. Een copywriter is commercieel en verkoopt met...

Woorden die je direct kunt schrappen
03. mei 2023
Schrijven is schrappen. Sterke tekst is altijd kort en krachtig. Daarom is het goed elke tekst voor publicatie grondig na te lezen en te checken welke woorden geschrapt kunnen worden en welke je kunt vervangen. Je zult zien dat je tekst door het inkorten meteen krachtiger wordt. Maar welke woorden moet je nu schrappen en welke vervangen? Je leest het hieronder. Vervang deze woorden door 'ook' Er zijn veel lange woorden die je makkelijk kunt vervangen door een kort woord. Kort is altijd beter....

Bloggen voor je bedrijf? Met deze 11 tips lukt het
12. april 2023
Dat bloggen belangrijk is voor je bedrijf weten de meeste ondernemers wel. Maar vaak wordt er toch uren naar een knipperende cursor gestaard omdat ze niet weten waarover ze moeten bloggen. En als je er krampachtig over na gaat denken lukt het al helemaal niet. Worstel jij ermee? Dan vind je hieronder elf tips die je op weg helpen. 🐅 Licht producten of diensten uit en beschrijf waarom ze zo’n musthave zijn. 🐅 Beschrijf een werkdag uit jouw leven en neem de klant mee achter de schermen....

Waarom ik niet bang ben voor Chat GPT
20. maart 2023
Je kunt er niet meer omheen: Chat GPT, de chatbot die in no time op commando teksten uitspuugt. Absoluut een geweldige uitvinding maar betekent het nu dat ik als copywriter straks werkloos op de bank zit en volledig ben vervangen door Chat GPT? Nee, en hieronder lees je waarom ik daar niet bang voor ben. De opdracht formuleren Vaak weet een klant zelf niet exact wat ze willen en nodig hebben qua content. Door de juiste vragen te stellen kun je de klant daarbij helpen. Chat GPT stelt geen vragen...

Woorden die klanten wegjagen
07. maart 2023
Je wilt met je website klanten trekken en het liefst dat ze meteen contact opnemen omdat ze razend enthousiast zijn geworden over jouw dienst of product. Als dat niet lukt en ze maar tien seconden op jouw site blijven weet je dat het niet goed zit. Waarom klikt een potentiële klant jouw website weg en boekt die wel een afspraak bij je concurrent? Als je dat weet, kun je het ook voorkomen. Het antwoord vind je hieronder. 🐆 Je zaait twijfel met woorden zoals: misschien, wellicht, eventueel,...

Ervaar het zelf! Schrijven met beleving
13. februari 2023
Ik schrijf niet om te informeren, ik schrijf om te overtuigen! Mensen die op zoek zijn naar een product of dienst willen niet alleen geïnformeerd worden. Met puur informatie geven, hoe correct ook, worden ze geen klant. Mensen willen een product ervaren, een goed gevoel krijgen, alles draait om de beleving. Kopen is pure emotie! Laat klanten ervaren, voelen en beleven in tekst De kunst is dan ook je lezer mee te nemen in de beleving van je product/dienst en ze zo klant te maken. Zie hieronder...

Even over het woordje 'maar'
02. januari 2023
Er zijn woorden die de meeste mensen gedachteloos gebruiken. Toch hebben deze gangbare woorden meer invloed op de lezer dan je misschien denkt. Het is dan ook goed om je bewust te zijn van de invloed van deze woorden, dan kun je ze in je voordeel gebruiken. Een voorbeeld van zo'n woord is 'maar'. Eigenlijk is dat een heel vervelend woordje, tenzij je het goed gebruikt. 'Maar' doet afbreuk aan alles wat je ervoor zegt Het woordje ‘maar’ doet namelijk afbreuk aan alles wat je ervoor hebt...

Meer weergeven