19. juli 2021
MAAR DAN IN HET KORT
Ik zat ooit bij een vergadering en daar zei mijn baas (op papier mijn baas niet qua geest) iets van het volgende maar dan waziger want dit zijn mijn woorden en het duurde heel lang: ‘Ons mission statement is dat we onze kernwaarden tot uitvoering brengen in een agile werkwijze en dat we ons richten op klantbeleving met een hands on mentaliteit en de daaruit voortkomende digitaal gecommuniceerde klantervaring sterk zullen monitoren, gezien in deze huidige tijd reviews toonaangevend en bepalend...
30. juni 2021
WOORDEN DIE KLANTEN BEÏNVLOEDEN
Flowerpower in deze foto! Power is een heel sterk woord. Je hebt ook powerwoorden die klanten sterk beïnvloeden zoals: kracht, sterk, puur, succes, resultaat, duidelijk, kwaliteit, zeker, gegarandeerd, bewezen, scherp. Ze zijn onmisbaar in je marketing. Wil je een product verkopen? Creëer dan schaarste. Dit is een belangrijke salestechniek om mensen te beïnvloeden. Als je bijv. bij booking.com kijkt en er staat dat er nog maar één kamer beschikbaar is, ken je dat? Dat je haast krijgt om op...
15. juni 2021
WEBSITE TEKSTEN? BEGIN MET HET EIND!
Veel mensen vinden het schrijven van een tekst voor hun website lastig. Ze staren uren naar een knipperende cursor, maken de fout alle informatie mogelijk op hun website te plaatsen en beginnen met een inleiding. Potentiële klanten die een product of dienst zoeken, scannen tekst op wat ze willen zien en dat is het resultaat. Vergeet daarom de inleiding, begin met het eind! Overtuig je klant meteen in de eerste alinea. Hoe concreter, hoe beter. Probeer in je teksten alles wat afleidt van de...
25. mei 2021
VIJF ONMISBARE INGREDIËNTEN VOOR ZAKELIJKE BLOGS
Hoe schrijf je nu een sterke zakelijke blog? In ieder geval niet door hem heel zakelijk te maken hoe raar dat ook klinkt. In mijn eerdere blogs geef ik onderwerpen om over te bloggen. Maar als ik bijvoorbeeld zeg een dienst of product uitlichten bedoel ik niet langdradig uitleg geven. Niets zo erg als dat. Een lezer heeft een korte aandachtsboog. Je moet ze daarom direct boeien met je tekst. Een sterke blog zorgt ervoor dat: 🐅 Je een band met de lezer opbouwt 🐅 Je de lezer amuseert 🐅...
07. mei 2021
U OF JE OP JE WEBSITE?
U of JE op je website? Als je een keuze maakt is het in ieder geval belangrijk dat je die consequent doorvoert. Maar welke kies je? U wordt snel gezien als professioneel en formeel. Het is nooit verkeerd. Maar U heeft als valkuil dat het afstand creëert. Je voelt je als lezer minder aangesproken en op afstand gehouden. Daarom kiezen steeds meer bedrijven ervoor om te tutoyeren. JE geeft het gevoel dat je elkaar al beter kent. En dat is een stap dichter bij het daadwerkelijk klant worden. Dat...
12. april 2021
TIEN ONMISBARE WOORDEN VOOR SUCCES
Er zijn bepaalde woorden die je tekst direct krachtiger en overtuigender maken. Woorden die jou direct als expert op de kaart zetten. Als je teksten schrijft om klanten te werven, dan is het goed om de volgende tien woorden in je tekst te verwerken: 🐅 Professioneel 🐅 Gespecialiseerd 🐅 Succes 🐅 Resultaat 🐅 Gegarandeerd 🐅 Expertise 🐅 Service 🐅 Klanttevredenheid 🐅 Kwaliteit 🐅 Uniek Gebruik jij deze woorden al in je teksten? Klanten zoeken naar professionele...
10. maart 2021
ONDERWERPEN VOOR ZAKELIJK BLOGGEN
Vaak weten ondernemers niet waarover ze moeten bloggen of posten op social media. En als je er krampachtig over na gaat denken lukt het al helemaal niet. Het is niet zo moeilijk als je denkt. Om je bedrijf goed te presenteren is het leuk een mix te maken van zakelijke posts met een persoonlijke touch. TIEN TIPS VOOR ZAKELIJK BLOGGEN 🐅 Licht producten of diensten uit en beschrijf waarom ze zo’n musthave zijn 🐅 Beschrijf een werkdag uit jouw leven (op een leuke manier😉) 🐅 Vraag je...
04. februari 2021
WAAROM JE BETER GEEN VAKJARGON KUNT GEBRUIKEN IN JE TEKSTEN
Vakjargon wordt vaak overschat en je kunt het beter niet gebruiken als je begrijpelijke teksten wilt schrijven en klanten wilt winnen. Het is een denkfout om er vanuit te gaan dat je professioneler en als een autoriteit op je vakgebied overkomt als je veel vakjargon gebruikt en daarmee meer resultaat boekt. POTENTIËLE KLANTEN BEHEERSEN JOUW TERMINOLOGIE NIET Het tegenovergestelde is namelijk waar. De lezer voelt zich niet aangesproken, begrijpt de terminologie niet en klik, weg is je...
09. november 2020
BEN IK WEL AARDIG?
Of ik aardig ben? Het kan soms lijken van niet. Ben ik eerlijk? Ja, altijd. Vaak willen ondernemers mijn mening over hun zelfgeschreven teksten. Zo ook laatst, toen iemand een blog had geschreven. Het was geen goede blog. Het was geen blog, het was meer een informatieve handleiding en las als de handleiding van een deurkruk. Er zat geen enkele prikkel in waardoor ik verder wilde lezen, het had geen kop of staart, geen pakkende kopjes en de tekst droop traag en saai als kaarsvet van mijn scherm...
04. mei 2020
Een zakelijke resultaatgerichte blog schrijven is niet voor iedereen even makkelijk. Hoe schrijf je een blog die boeit en ook nog klanten werft? Een goede blog is altijd opgebouwd uit een aantal vaste factoren. Met de volgende tips heb je een sterke basis voor een succesvolle blog en gaat het zeker lukken! EEN KRACHTIGE TITEL Een titel is de eerste trigger voor een klant om verder te lezen. Als de titel goed is wekt hij nieuwsgierigheid op en prikkelt. Een titel kan bijvoorbeeld in vragende...

Meer weergeven