09. november 2020
Of ik aardig ben? Het kan soms lijken van niet. Ben ik eerlijk? Ja, altijd. Vaak willen ondernemers mijn mening over hun zelfgeschreven teksten. Zo ook laatst, toen iemand een blog had geschreven. Het was geen goede blog. Het was geen blog, het was meer een informatieve handleiding en las als de handleiding van een deurkruk. Er zat geen enkele prikkel in waardoor ik verder wilde lezen, het had geen kop of staart, geen pakkende kopjes en de tekst droop traag en saai als kaarsvet van mijn scherm...
04. mei 2020
Een zakelijke resultaatgerichte blog schrijven is niet voor iedereen even makkelijk. Hoe schrijf je een blog die boeit en ook nog klanten werft? Een goede blog is altijd opgebouwd uit een aantal vaste factoren. Met de volgende tips heb je een sterke basis voor een succesvolle blog en gaat het zeker lukken! EEN KRACHTIGE TITEL Een titel is de eerste trigger voor een klant om verder te lezen. Als de titel goed is wekt hij nieuwsgierigheid op en prikkelt. Een titel kan bijvoorbeeld in vragende...
11. december 2019
Als je jezelf wilt presenteren als ondernemer op je website zijn de juiste woorden natuurlijk essentieel voor wat je wilt bereiken. Je boodschap moet duidelijk en overtuigend zijn. De lezer interpeteert alles in zijn ‘tone of voice’ omdat er geen stemintonatie is. Bij gebrek aan een stem moet je daarom met tekst extra duidelijk, overtuigend en leuk zijn. WEES DUIDELIJK, OVERTUIGEND EN LEUK Leuk? Ja, je moet ook leuk zijn met tekst, want tekst is een groot onderdeel van personal branding. En...
18. november 2019
Alles draait bij ondernemers om zichtbaarheid en gevonden worden. SEO staat bovenaan het lijstje en de focus ligt op pagina één in Google. Maar wat als je op de eerste pagina staat en de klanten komen niet? Een klant met dit probleem nam hierover contact met mij op. SCHRIJF VOOR JE DOELGROEP Nadat ik de site had bekeken snapte ik wel waarom de klanten wegbleven. De teksten waren totaal niet pakkend of overtuigend geschreven. Geen pakkende kopjes die nieuwsgierigheid opwekten. Er zat geen kop...
15. oktober 2019
Woorden kunnen je maken en breken. Je hele dag bestaat uit woorden. Uit gesproken woorden, gelezen woorden, geschreven woorden, gehoorde woorden en de woorden van je eigen gedachten. Hoe je reageert op woorden en hoe je ze interpreteert bepaalt je dag. WOORDEN HEBBEN MACHT Woorden hebben ontzettend veel macht en kracht. Woorden maken je blij of verdrietig, laten je nadenken of zetten je aan tot actie. Woorden kunnen inslaan als een bom, je laten twijfelen, je sterker maken, je troosten, je...
09. oktober 2019
Wat is eigenlijk het verschil tussen een tekstschrijver en een copywriter? Er zijn mensen die bij het woord ‘copywriter’ glazig gaan kijken. Als je dan ‘en tekstschrijver’ er achteraan zegt, begrijpen ze het ineens. Maar het is niet hetzelfde. Ze schrijven beide teksten. Maar een tekstschrijver schrijft teksten die over het algemeen informatief zijn en een copywriter schrijft teksten met als doel te verkopen. Dat is het grote verschil. Een copywriter kan ook tekstschrijver zijn, maar...
08. oktober 2019
Een tekstschrijver? Is dat niet duur? Ik kan zelf ook wel wat tekst schrijven.’ Teksten laten schrijven door een professionele tekstschrijver kost geld. Klopt. Maar goede teksten waar over nagedacht is, verdienen zich dubbel en dwars terug. In meer klanten en meer omzet. Dat effect blijft. Zo simpel is het. En daarom is het de investering waard. Een tekstschrijver weet welke zinnen overtuigend zijn, weet alles van zinsbouw en pakkende titels. Een tekstschrijver weet de lezer te boeien, vast...
01. augustus 2019
Een goede tekst schrijven is met de deur in huis vallen. In de snelle online wereld begin je niet met een inleiding, maar start je met de conclusie. In de eerste seconde, in de eerste zin moet je de lezer pakken en overtuigen. Want anders klikt hij weg. Hier zeven tips van mij samengevat waar je op moet letten bij het schrijven van een tekst. U EN JE Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar kies de juiste aanspreekvorm die bij jouw bedrijf past. Kies of U of JE, maar gebruik het niet door...
04. juni 2019
Als je zelf teksten schrijft voor je bedrijf is het toch altijd goed om je teksten te laten redigeren. Door een professioneel oog maar ook gewoon door andere ogen. Die zien net andere dingen die je zelf snel over het hoofd ziet na het honderd keer overlezen van je tekst. Zeker als je even hebt lopen worstelen met een zin en die hebt aangepast sluipen er vaak foutjes in. EEN PROFESSIONELE TEKSTSCHRIJVER DOET MEER En het gaat niet alleen om foutjes, een professionele tekstschrijver kijkt naar...
17. mei 2019
Blogs uitbesteden, een goede investering!

Meer weergeven