07. mei 2021
U OF JE OP JE WEBSITE?
U of JE op je website? Als je een keuze maakt is het in ieder geval belangrijk dat je die consequent doorvoert. Maar welke kies je? U wordt snel gezien als professioneel en formeel. Het is nooit verkeerd. Maar U heeft als valkuil dat het afstand creëert. Je voelt je als lezer minder aangesproken en op afstand gehouden. Daarom kiezen steeds meer bedrijven ervoor om te tutoyeren. JE geeft het gevoel dat je elkaar al beter kent. En dat is een stap dichter bij het daadwerkelijk klant worden. Dat...
12. april 2021
TIEN ONMISBARE WOORDEN VOOR SUCCES
Er zijn bepaalde woorden die je tekst direct krachtiger en overtuigender maken. Woorden die jou direct als expert op de kaart zetten. Als je teksten schrijft om klanten te werven, dan is het goed om de volgende tien woorden in je tekst te verwerken: 🐅 Professioneel 🐅 Gespecialiseerd 🐅 Succes 🐅 Resultaat 🐅 Gegarandeerd 🐅 Expertise 🐅 Service 🐅 Klanttevredenheid 🐅 Kwaliteit 🐅 Uniek Gebruik jij deze woorden al in je teksten? Klanten zoeken naar professionele...
10. maart 2021
ONDERWERPEN VOOR ZAKELIJK BLOGGEN
Vaak weten ondernemers niet waarover ze moeten bloggen of posten op social media. En als je er krampachtig over na gaat denken lukt het al helemaal niet. Het is niet zo moeilijk als je denkt. Om je bedrijf goed te presenteren is het leuk een mix te maken van zakelijke posts met een persoonlijke touch. TIEN TIPS VOOR ZAKELIJK BLOGGEN 🐅 Licht producten of diensten uit en beschrijf waarom ze zo’n musthave zijn 🐅 Beschrijf een werkdag uit jouw leven (op een leuke manier😉) 🐅 Vraag je...
04. februari 2021
WAAROM JE BETER GEEN VAKJARGON KUNT GEBRUIKEN IN JE TEKSTEN
Vakjargon wordt vaak overschat en je kunt het beter niet gebruiken als je begrijpelijke teksten wilt schrijven en klanten wilt winnen. Het is een denkfout om er vanuit te gaan dat je professioneler en als een autoriteit op je vakgebied overkomt als je veel vakjargon gebruikt en daarmee meer resultaat boekt. POTENTIËLE KLANTEN BEHEERSEN JOUW TERMINOLOGIE NIET Het tegenovergestelde is namelijk waar. De lezer voelt zich niet aangesproken, begrijpt de terminologie niet en klik, weg is je...
09. november 2020
Of ik aardig ben? Het kan soms lijken van niet. Ben ik eerlijk? Ja, altijd. Vaak willen ondernemers mijn mening over hun zelfgeschreven teksten. Zo ook laatst, toen iemand een blog had geschreven. Het was geen goede blog. Het was geen blog, het was meer een informatieve handleiding en las als de handleiding van een deurkruk. Er zat geen enkele prikkel in waardoor ik verder wilde lezen, het had geen kop of staart, geen pakkende kopjes en de tekst droop traag en saai als kaarsvet van mijn scherm...
04. mei 2020
Een zakelijke resultaatgerichte blog schrijven is niet voor iedereen even makkelijk. Hoe schrijf je een blog die boeit en ook nog klanten werft? Een goede blog is altijd opgebouwd uit een aantal vaste factoren. Met de volgende tips heb je een sterke basis voor een succesvolle blog en gaat het zeker lukken! EEN KRACHTIGE TITEL Een titel is de eerste trigger voor een klant om verder te lezen. Als de titel goed is wekt hij nieuwsgierigheid op en prikkelt. Een titel kan bijvoorbeeld in vragende...
11. december 2019
Als je jezelf wilt presenteren als ondernemer op je website zijn de juiste woorden natuurlijk essentieel voor wat je wilt bereiken. Je boodschap moet duidelijk en overtuigend zijn. De lezer interpeteert alles in zijn ‘tone of voice’ omdat er geen stemintonatie is. Bij gebrek aan een stem moet je daarom met tekst extra duidelijk, overtuigend en leuk zijn. WEES DUIDELIJK, OVERTUIGEND EN LEUK Leuk? Ja, je moet ook leuk zijn met tekst, want tekst is een groot onderdeel van personal branding. En...
18. november 2019
Alles draait bij ondernemers om zichtbaarheid en gevonden worden. SEO staat bovenaan het lijstje en de focus ligt op pagina één in Google. Maar wat als je op de eerste pagina staat en de klanten komen niet? Een klant met dit probleem nam hierover contact met mij op. SCHRIJF VOOR JE DOELGROEP Nadat ik de site had bekeken snapte ik wel waarom de klanten wegbleven. De teksten waren totaal niet pakkend of overtuigend geschreven. Geen pakkende kopjes die nieuwsgierigheid opwekten. Er zat geen kop...
15. oktober 2019
Woorden kunnen je maken en breken. Je hele dag bestaat uit woorden. Uit gesproken woorden, gelezen woorden, geschreven woorden, gehoorde woorden en de woorden van je eigen gedachten. Hoe je reageert op woorden en hoe je ze interpreteert bepaalt je dag. WOORDEN HEBBEN MACHT Woorden hebben ontzettend veel macht en kracht. Woorden maken je blij of verdrietig, laten je nadenken of zetten je aan tot actie. Woorden kunnen inslaan als een bom, je laten twijfelen, je sterker maken, je troosten, je...
09. oktober 2019
Wat is eigenlijk het verschil tussen een tekstschrijver en een copywriter? Er zijn mensen die bij het woord ‘copywriter’ glazig gaan kijken. Als je dan ‘en tekstschrijver’ er achteraan zegt, begrijpen ze het ineens. Maar het is niet hetzelfde. Ze schrijven beide teksten. Maar een tekstschrijver schrijft teksten die over het algemeen informatief zijn en een copywriter schrijft teksten met als doel te verkopen. Dat is het grote verschil. Een copywriter kan ook tekstschrijver zijn, maar...

Meer weergeven