Als je zelf teksten schrijft of met ChatGPT is het toch goed om je teksten te laten checken. Door een professioneel oog maar ook gewoon door andere ogen. Die zien net andere dingen die je zelf snel over het hoofd ziet na het honderd keer overlezen. Als je hebt lopen worstelen met teksten en ze te vaak overleest zie je bepaalde zaken gewoon niet meer. Zeker als je even hebt lopen worstelen met een zin en die hebt aangepast, sluipen er vaak foutjes in. Je teksten laten redigeren is daarom geen overbodige luxe. Als copywriter kijk ik je tekst na met een professioneel oog en scherp het aan waar nodig.
Een copywriter kijkt naar alle aspecten van tekst
Het gaat niet alleen om foutjes, een professionele copywriter kijkt naar veel meer dan dat. Die kijkt ook naar strakke zinsbouw, of het pakkend en overtuigend is en lekker leest. En of je wel zin krijgt om het product (of de dienst) aan te schaffen na het lezen van de tekst. De kracht van tekst zit in vele aspecten. Natuurlijk als je zelf teksten schrijft kost het geen geld. Maar als je er niet goed in bent, ben je er veel tijd mee kwijt en zijn je teksten ook nog eens niet van topkwaliteit. En geen topkwaliteit is ook geen geen topresultaat.
Tekst maakt of breekt je bedrijf
Ik maak van een basale tekst een messcherp overtuigend verhaal. Daarom is het de investering waard. Je gaat ook niet zelf aan je auto sleutelen als je geen monteur bent, dus waarom wel aan teksten als die zo belangrijk zijn voor de omzet van je bedrijf? Potentiële klanten die jouw website bezoeken maken als eerste kennis met jou door jouw tekst. Je krijgt maar één kans voor die eerste indruk. De tekst moet dus gewoon goed zijn. Het maakt of breekt je bedrijf. Als de tekst niet goed is maken ze geen afspraak en is er geen omzet. Aarzel daarom niet om je teksten te laten redigeren. Het is het absoluut waard.