Alles draait bij ondernemers om zichtbaarheid en gevonden worden. SEO staat bovenaan het lijstje en de focus ligt op pagina één in Google. Maar wat als je op de eerste pagina staat en de klanten komen niet? Een klant met dit probleem nam hierover contact met mij op.
Schrijf voor je klant
Nadat ik de site had bekeken snapte ik wel waarom de klanten wegbleven. De teksten waren totaal niet pakkend of overtuigend. Geen pakkende kopjes die nieuwsgierigheid opwekten. Geen kop of staart. Langdradig en duidelijk niet op de potentiële klant geschreven. Hoe fijn het ook is dat je gevonden wordt, als klanten dan niet komen heb je niks aan pagina één in Google. Het is daarom echt belangrijk dat je teksten hebt die op jouw doelgroep geschreven zijn. Teksten die jouw potentiële klanten overtuigen. Als je je alleen maar focust op SEO dan sla je echt de plank mis. Schrijf voor je klant!
Wervende teksten: van lezer naar klant
Ik heb de teksten herschreven en ik kreeg na twee weken al bericht dat het verschil gemaakt was. Dat er ineens een toeloop van klanten was. Daar schrijf ik voor. Het overtuigen van potentiële klanten. Staar je daarom niet blind op de resultaten van SEO maar kijk ook of de tekst jouw doelgroep aanspreekt. SEO is belangrijk, maar niet het belangrijkste. Sterke wervende teksten die van een potentiële klant een klant maken, dat moet het doel zijn. En daar zorgt een echte copywriter zoals ik voor!