WIE ZIJN MIJN KLANTEN?

Het leuke van mijn vak is dat ik elke keer als een acteur in de huid van iemand anders mag kruipen. Omdat ik voor elke branche schrijf leer ik steeds meer over verschillende vakgebieden.

 

VAN ASTROLOOG TOT PSYCHOLOOG

 

Wist je dat ik bijvoorbeeld veel schrijf voor business coaches, schoonheidssalons, maar ook blog over bijv. keramische tegels? Ik dacht dat tegels heel saai waren om over te schrijven, maar niets is minder waar. Het is heel leuk om over de nieuwste trends te bloggen die rechtstreeks van de interieurbeurs uit Milaan komen. Daarnaast schrijf ik dan een 'Over ons' pagina voor een sportschool, captions voor Instagram voor een massagepraktijk en inmiddels weet ik ook alles, maar dan ook alles over de kracht van magnesium. Ik geef toe dat ik soms wat kan doorslaan in mijn net nieuw verkregen kennis. Zo puilen mijn kastjes uit van magnesium supplementen en zal ik nooit meer een skincare ritueel uitvoeren zonder vitamine A en C, waar één van mijn vaste klanten die met het merk Medik8 bij zweert. 

 

ALS IK GEEN COPYWRITER WAS GEWORDEN

 

Toen ik een website schreef voor een astroloog schreef wilde ik natuurlijk zelf ook alles weten en dat gold ook voor teksten voor een spiritueel medium. Ik ben nieuwsgierig en dat helpt. Als ik geen copywriter was geworden, dan was ik vast een detectivebureau gestart want ik zoek alles tot op de bodem uit als ik iets wil weten. Psychologie heeft ook altijd mijn interesse gehad dus vond ik het ook heel leuk een website te schrijven voor een psycholoog. 

 

NIET ELK ONDERWERP IS FEEST

 

Ik geef toe, niet alle onderwerpen waar ik over schrijf vind ik fantastisch. Het was niet sexy om een website over rioleringen te schrijven, nee. Maar toch wel interessant. Ik heb ook wel eens een opdracht afgeketst omdat het onderwerp me echt totaal niet lag: een website van 80 pagina's over laagspanningstechniek. Ik geloof al niet in grote websites, klanten gaan dat echt niet doorspitten en van laagspanningstechniek werd ik ook een beetje ongelukkig. Dus ja, er moet een klik zijn en het onderwerp moet me liggen. Maar met een brede interesse komt dat 99,9% goed. 

 

EEN GOEDE COPYWRITER IS VAN ALLE MARKTEN THUIS

 

Mijn klantenkring is dus breed en elke keer anders en dat vind ik het leukste aan mijn werk. Het is nooit saai! Copywriting is het leukste wat er is en als mijn klanten groeien door mijn woorden kan ik niet blijer zijn! Je hoeft dus ook niet te zoeken naar iemand die verstand heeft van jouw vak om sterke teksten te krijgen. De kracht zit hem in inlevingsvermogen en overtuigend kunnen schrijven. Dat is copywriting en dat brengt je klanten!