Over mij


Ik schrijf sinds ik het alfabet ken. Ik had 'zeer ruime fantasie' op mijn kleuterrapport staan. Die fantasie uitte zich van jongs af aan dan ook in het schrijven van boekjes en verhalen. Als je dat combineert met het hebben van een groot inlevingsvermogen en een sterke overtuigingskracht, dan word je vanzelf copywriter. Maar dat wist ik toen nog niet.

 

De kracht van woorden

 

Ik hou echt van taal en de kracht van woorden. Ik heb commercieel bloed en daarom eerst jarenlang gewerkt als Sales manager in diverse branches zoals de IT en de talenwereld. Ik begon in deze functie altijd met het herschrijven van de website om ze krachtiger en overtuigender te maken. De impact van woorden op mensen is enorm, daarom is tekst ook zo belangrijk. Het kiezen voor een bedrijf is pure emotie en met de juiste woorden raak je net de snaar die het verschil maakt. Dat is zo leuk aan copywriting.

 

Beauty & Lifestyle

 

Ik schrijf al jaren voor uiteenlopende branches. Door mijn grote liefde voor alles wat met Beauty & Lifestyle te maken heeft kwam dit het meest op mijn pad en ben ik hierin gespecialiseerd. Want er is geen enkele schoonheidsbehandeling, huidtherapie of cosmeticaproduct dat ik niet ken. Ook de laatste TikTok trends qua skincare & make-up, ik ken ze. Ik durf te zeggen dat ik echt bijna álles weet op het gebied van Beauty & Lifestyle. 

 

Verkeerde afslag 

 

Ook heb ik voordat ik begon als copywriter jaren een eigen nagelsalon gehad. Dat was even een verkeerde afslag. Ik vond namelijk alles leuk: de gezellige opleiding bij Magnetic, de website bouwen, de teksten schrijven, de inrichting stylen, het logo ontwerpen en de klanten werven. Maar nagels zetten, nee dat niet. Ik ben helemaal niet handig met producten, wel met een toetsenbord. Toen werd het ineens duidelijk. Nu schrijf ik o.a. voor Nailed It Magazine, dus komt al die kennis goed van pas. 

 

Schrijven voor ondernemers 

 

Ik schrijf als ondernemer voor ondernemers. Klanten overtuigen met woorden vind ik het mooiste dat er is. Iedere ondernemer heeft een bijzonder verhaal dat het waard is om mooi en sterk verwoord te worden. Mijn doel is ervoor zorgen dat klanten voor jou kiezen omdat de tekst ze echt raakt, ze het jou gunnen en jou als de expert zien. 

 

Waarom de naam Copywritecat?

 

Ik heb iets met katachtigen, ik hou van het karakter van katten. Ik heb er natuurlijk ook twee. Ze zijn eigenzinnig, eigenwijs, slim en snel met scherpe nagels. Daarbij zijn het krachtige dieren. Al deze eigenschappen pas ik ook graag toe in mijn teksten. Dus de naam was een no brainer. Daarbij vind ik het een leuke woordspeling op Copycat :). 



 

 

 

 

💻 Irene Tromp

📩 Irene@copywritecat.nl

📍 Breda

Ⓑ KvK 70969086

Ⓒ Alle rechten voorbehouden / All rights reserved

 

Copywriter Breda. Tekstschrijver Breda. Copywriter Ginneken. Copywriter Utrecht. Copywriter Den Haag. Tekstschrijver websites. Copywriter websites. Webteksten laten schrijven. Blogs laten schrijven. Nieuwsbrieven laten schrijven. Teksten laten redigeren. Copywriter inhuren. Teksten laten schrijven. Webteksten laten schrijven. Copywriter zoeken. Copywriter inhuren. Brandstory laten schrijven. Brandstory. Beautybranche copywriter. Beauty copywriter. Copywriter schoonheidssalon. Cosmetica copywriter. Beauty tekstschrijver.