HOE JE WEBSITEBEZOEKERS OMZET IN KLANTEN

Potentiële klanten die je website bezoeken zijn ongeduldig en willen direct antwoorden. Klanten scannen teksten op  wat ze zoeken. De aandacht kun je trekken met pakkende kopjes. Maar hoe hou je de aandacht vast en zorg je dat klanten verder lezen en je dienst/product afnemen? Door de antwoorden te geven op onderstaande zes vragen. Op deze vragen geeft elke goede website direct antwoord. 

 

1: WAT IS HIER TE VINDEN?

 

Benoem direct je dienst of product, al in de eerste alinea. Zo weten klanten meteen dat ze aan het goede adres zijn en lezen ze verder. Inleidingen, introducties, het is allemaal passé, val met de deur in huis en hou zo de aandacht vast.

 

2: WIE BEN JIJ?

 

Voor een bedrijf kiezen is een kwestie van gunnen. Daarom moeten klanten altijd het gezicht achter een bedrijf kunnen zien. In onze online wereld is een website vaak de eerste kennismaking, daarom is een sterke 'over ons/mij' pagina essentieel om jezelf te laten zien en de gunfactor te creëren.

 

3: WAAROM MOET IK VOOR JOU KIEZEN?

 

Je USP's (Unique Selling Points) zijn redenen waarom klanten voor jou kiezen. Nu heeft bijna geen enkel bedrijf nog USP's die een ander niet heeft, dus kies de USP's waar de klant iets aan heeft en licht ze uit. 'Vandaag besteld, morgen in huis', 'Niet goed, geld terug', '100 % tevredenheidsgarantie' zijn voorbeelden van USP's. Buiten het noemen van je USP's is het goed om persoonlijk toe te lichten waarom deze voor jou belangrijk zijn.

 

4: WELK RESULTAAT KRIJG IK?

 

Een hele belangrijke, als klanten ergens in investeren willen ze resultaat zien. Benoem die resultaten. Daar zoeken ze naar en op basis daarvan gaan ze je bellen of boeken. Ben je een businesscoach dan zullen je klanten 'Meer omzet en vrije tijd' willen bijvoorbeeld. Heb je een schoonheidssalon dan 'Een stralende, gezonde huid met de ...behandeling'.  Klanten moeten het resultaat voor zich kunnen zien. 

 

5: WAAROM MOET IK JOU VERTROUWEN?

 

Op deze vraag kun je heel makkelijk antwoord geven met goede referenties. Referenties zijn onmisbaar voor elk bedrijf. Plaats ze met naam en toenaam en het liefst met een foto om het vertrouwen van klanten te winnen. 


6: WELKE GARANTIES GEEF JE?

 

Klanten zijn altijd op zoek naar zekerheid voordat ze overgaan tot een aankoop. Die zekerheid kun je bieden in de vorm van garanties. Ben je zeker van je dienst of product dan geef je garanties, zo denkt een klant. Benoem daarom je garanties altijd op je website. 

 

Dit zijn de zes vragen waar elke klant antwoord op wil hebben en waarvan de antwoorden hapklaar op je website moeten staan. Plaats ze met pakkende kopjes en schrijf kort, krachtig en overtuigend. Succes gegarandeerd!