WAAROM JE NIEUWSBRIEF NIET GELEZEN WORDT

Je besteedt elke keer veel tijd aan het maken van een nieuwsbrief. Met bloed, zweet en tranen probeer je elke keer weer leuke content te maken en er prachtige aanbiedingen in te verwerken. Maar hij loopt niet. Wordt slecht gelezen, ongeopend weggegooid of niemand hapt op je aanbieding. Hoe kan dat nou?

 

DE NIEUWSBRIEF & AANBIEDINGEN CHECKLIST

 

Aan de hand van onderstaande checklist kun je kijken wat er aan je nieuwsbrief ontbreekt.

 

  • Het belangrijkste: heeft die een pakkend onderwerp waardoor je hem als klant meteen opent en wil lezen?
  • Eenmaal geopend, is er een sterke kop die uitnodigt tot verder lezen
  • Klanten scannen teksten: zijn er pakkende subkopjes waardoor de klant in één oogopslag ziet welke onderwerpen behandeld worden?
  • Heb je een duidelijk leesbaar en leuk lettertype om te lezen? Het lettertype is zó belangrijk@!
  • Is je nieuwsbrief overzichtelijk qua lay-out, heb je alinea’s en tussenkopjes?
  • Is je nieuwsbrief kort en krachtig geschreven?
  • Zijn je aanbiedingen duidelijk omschreven, blijven er geen vraagtekens over en is die hapklaar?
  • Heb je in je aanbieding beschreven:
  1. Waarom je klant dit nodig heeft?
  2. Wat het resultaat is?
  3. Verleid je je klant met argumenten?
  4. Heb je schaarste gecreëerd? Klanten willen namelijk niets mislopen dus: beperkt beschikbaar, limited edition, nog 8 plaatsen etc.
  5. Heb je een tijdslimiet op je aanbieding gezet? (Geldig tot...)
  6. Is je tekst kort, krachtig én overtuigend geschreven?
  7. Zet je je klant meteen aan tot actie met bijv. een ‘boek nu’ knop?

MAAK VAN ELKE NIEUWSBRIEF EEN SUCCES!

 

Aan de hand van deze checklist kun je van elke nieuwsbrief een succes maken en worden ze gegarandeerd gelezen. Lukt het niet? Ik help je graag! Ik schrijf krachtige nieuwsbrieven voor bedrijven zodat je er zelf geen omkijken meer naar hebt!