IK OF WIJ OP JE WEBSITE?

Veel ZZP’ers zie ik ermee worstelen. Moet je nou ‘ik’ of ‘wij’ gebruiken op je website? 

 

WIJ MAAKT NIET PER DEFINITIE GROTER

 

Het klopt dat als je ‘wij’ gebruikt je groter lijkt als bedrijf. En veel ZZP’ers werken ook weer samen met andere ZZP’ers dus ben je snel geneigd voor ‘wij’ te kiezen. Er zit hier alleen wel een grote maar aan. Als vervolgens de ‘wij’ mensen op je site volledig onzichtbaar zijn, is het voor klanten niet duidelijk met wie ze zakendoen en kun je met ‘wij’ ook de plank misslaan. Zeker als je weet dat de ‘Over ons’ pagina één van de meest bezochte pagina’s is op websites omdat mensen willen weten met wie ze zakendoen.

 

DE KRACHT VAN JOUW EXPERTISE IN DE IK-VORM

 

Als je de ik-vorm kiest lijk je kleiner maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Het is juist goed, zeker als jij de specialist bent binnen jouw vakgebied. Als jij de expert bent moet je juist de ik-vorm kiezen, jij bent dan je bedrijf en de persoon bij wie ze moeten zijn. Dat is dan meteen volkomen duidelijk. Klanten kiezen dan ook echt voor jou. Het is niet erg om een eenmanszaak te zijn en je zo te profileren. Het kan juist je kracht zijn!

 

VERVANG ‘WIJ’ DOOR JE BEDRIJFSNAAM

 

Je kunt ook altijd ‘wij’ vervangen door de naam van je bedrijf. In mijn geval zou dat dat zijn: bij Copywritecat krijg je krachtige en overtuigende teksten . Door ‘wij’ te vervangen door je bedrijfsnaam stamp je je bedrijfsnaam er ook even goed in bij de lezer.

 

Er is dus geen goed of fout in deze keuze, het is vooral belangrijk om te kiezen wat bij jou en jouw bedrijf past. Het moet kloppen en jou en je bedrijf op correcte en overtuigende wijze op de kaart zetten. Maak wel een duidelijke keuze, ‘ik’ en ‘wij’ door elkaar gebruiken is verwarrend. Hulp nodig? Ik help je graag!