WOORDEN DIE KLANTEN BEÏNVLOEDEN

Flowerpower in deze foto! Power is een heel sterk woord. Je hebt ook powerwoorden die klanten sterk beïnvloeden zoals: kracht, sterk, puur, succes, resultaat, duidelijk, kwaliteit, zeker, gegarandeerd, bewezen, scherp. Ze zijn onmisbaar in je marketing.

Wil je een product verkopen? Creëer dan schaarste. Dit is een belangrijke salestechniek om mensen te beïnvloeden. Als je bijv. bij booking.com kijkt en er staat dat er nog maar één kamer beschikbaar is, ken je dat? Dat je haast krijgt om op de ‘boek nu’ knop te drukken? Dat is het effect van schaarste creëren.Schaarste creëren doe je met teksten zoals: zolang de voorraad strekt, alleen vandaag, wees snel, laatste kans, op is op, nog maar drie beschikbaar.

Het werkt omdat mensen snel bang zijn iets mis te lopen en omdat een product door schaarste gewild lijkt en daarmee waardevoller. Stukje psychologie of neuromarketing of hoe je het maar wilt noemen. Maar het is wel de kunst dit op de juiste manier in te zetten, passend bij het product. Als je bijvoorbeeld een nieuwe training lanceert en je start al met nog maar drie plaatsen beschikbaar is dat te vroeg en sla je de plank mis.

Timing, inlevingsvermogen, een salestijger zijn en weten welke woorden je wanneer in moet zetten is hierin key. En dat zijn nou precies alle aspecten die een goede copywriter bezit. Of een copywritecat in dit geval😺.

Wil je professionele teksten die zichzelf terugverdienen? Laat je teksten dan door mij schrijven. Ik schrijf om de klant te boeien, binden en te overtuigen. Ik help je graag!