ZES ONMISBARE INGREDIËNTEN VOOR ZAKELIJKE BLOGS

Steeds meer ondernemers zien het belang van zakelijk bloggen. Maar hoe schrijf je nu een sterke zakelijke blog? In ieder geval niet door hem heel zakelijk te maken hoe raar dat ook klinkt. In mijn eerdere blogs licht ik onderwerpen uit om over te bloggen. Maar als ik bijvoorbeeld zeg een dienst of product uitlichten bedoel ik niet langdradig uitleg geven. Niets zo erg als dat. Een lezer heeft een korte aandachtsboog. Het is de kunst om ze daarom direct te boeien met je tekst. Een sterke blog zorgt ervoor dat:

 

🐅 Je een band met de lezer opbouwt door ze persoonlijk aan te spreken

🐅 Je de lezer amuseert

🐅 Je de lezer informeert zonder dat het saai wordt

🐅 Je de gunfactor creëert

🐅 Je de lezer overtuigt dat ze bij jou moeten zijn

🐅 De lezer een afspraak maakt of je dienst afneemt

 

Vergeet niet dat een blog leuk moet zijn om te lezen! Niemand leest graag saaie teksten🥱. Wees daarom ook niet bang om humor te gebruiken, als je iemand laat lachen word je onthouden! Lees je blog altijd door de ogen van je klant. Hoe zou de klant het lezen, boeken ze meteen een afspraak door jouw tekst? 

 

Geef je (potentiële) klant vooral een goed gevoel met je blog! Met deze vijf punten lukt dat en kun je ijzersterke blogs schrijven. Lukt het niet? Dan weet je me te vinden!