VIJF ONMISBARE INGREDIËNTEN VOOR ZAKELIJKE BLOGS

Hoe schrijf je nu een sterke zakelijke blog? In ieder geval niet door hem heel zakelijk te maken hoe raar dat ook klinkt.


In mijn eerdere blogs geef ik onderwerpen om over te bloggen. Maar als ik bijvoorbeeld zeg een dienst of product uitlichten bedoel ik niet langdradig uitleg geven. Niets zo erg als dat.

Een lezer heeft een korte aandachtsboog. Je moet ze daarom direct boeien met je tekst. Een sterke blog zorgt ervoor dat:

🐅 Je een band met de lezer opbouwt
🐅 Je de lezer amuseert
🐅 Je de gunfactor creëert
🐅 Je de lezer overtuigt dat ze jou nodig hebben
🐅 De lezer een afspraak maakt of je dienst afneemt

Vergeet niet dat een blog leuk moet zijn om te lezen! Niemand leest graag saaie teksten🥱. Wees daarom ook niet bang om humor te gebruiken, als je iemand laat lachen word je onthouden! Geef je (potentiële) klant een goed gevoel met je blog! Met deze vijf punten lukt dat en kun je ijzersterke blogs schrijven. Lukt het niet? Dan weet je me te vinden!