GHOSTBLOGS, VOOR DRUKKE ONDERNEMERS

Wat is nu toch eigenlijk een ghostblog? Een ghostblog is in feite een uitvinding voor drukke ondernemers die graag frequent willen bloggen maar er zelf de tijd niet voor hebben. In dat geval kan een ghostblogger uitkomst bieden. Ik ben zo'n ghostblogger. Je ziet me niet, je hoort me niet, ik schrijf uit naam van de klant en vertel het vanuit zijn perspectief. Zelf blijf ik onzichtbaar.

 

BLOGS UITBESTEDEN

 

Om je website actief te houden, wat goed is voor je ranking in Google, is het goed om regelmatig interessante blogs te posten. Maar niet elke ondernemer kan schrijven of heeft de tijd om elke week nieuwe blogs te genereren. En dat hoeft ook niet, een ondernemer moet vooral blijven doen waar ze goed in zijn en de rest uitbesteden. Als je snel wat tussendoor gaat bloggen, gaat dat ten koste van de kwaliteit en het resultaat, dat wil je niet.

 

EEN INVESTERING DIE JE TERUGKRIJGT

 

Het uitbesteden van blogs is dan een uitkomst. Maar hoe weet ik als ghostblogger exact wat jij wil zeggen en hoe? Nou, dat is mijn vak. Natuurlijk krijg ik informatie van jou toegespeeld. En leef ik me in. Als ghostwriter moet je een groot empatisch vermogen hebben en de exacte toonzetting en beleving kunnen overbrengen van het persoon waar je voor schrijft. Je schrijft tenslotte voor een ander, vanuit de ander. Dat ik niet jou ben, is juist goed. Daardoor bekijk ik het bedrijf veel meer vanuit het perspectief van de klant en kan ik scherper en doelgerichter schrijven zodat je meer klanten krijgt. 

 

Een ghostblogger is daarmee een investering die je terugkrijgt. Niet alleen ben je verzekerd van goed geschreven en verse content, je website blijft actief en daarmee zichtbaarder in zoekmachines. En je bespaart tijd die je kunt besteden aan zaken die je wel leuk vindt!